closedownarrowlogo-verticalmenu-barsearch Skip to main content
Jump to navigation
Sky news

Two of the UK's leading broadband providers have been censured by the Advertising Standards Authority (ASA) over the wording of their marketing content.

Both Sky and TalkTalk have been warned against misleading customers with television adverts for their respective digital TV services.

The regulator determined that Sky had exaggerated the availability of paid live TV channels on its web-based NOW TV service.

Not every show broadcast on channels included in NOW TV's Entertainment Pass can be viewed online, due to rights restrictions.

The ASA noted that the ad made "specific references" to the range of channels available via NOW TV and at one point featured a prominent Sky 1 logo.

This was featured again towards the end of the ad along with other available channels, it stated.

"We also noted the voice-over that stated 'Watch ten amazing live channels', which we considered gave the impression that all programmes would be available at the same time as they were broadcast," the regulator added.

The ASA acknowledged the inclusion of on-screen text stating ?"?Some content is unavailable on catch-up and live channels?".

"However, we considered that contradicted rather than clarified the voice-over. Because the ad gave the impression that all Sky 1 content could be viewed, when that was not the case, we concluded it was misleading."

TalkTalk saw a TV advert banned for a similar reason: failing to make clear that some catch-up TV content is excluded from on-demand services on the TalkTalk Player.

In its advert, TalkTalk claimed ?'You can watch Catch-Up TV on your TV?'? and ?'YouView also lets you scroll back to shows you’ve missed from the last seven days?'.

This statement was accompanied by logos for BBC iPlayer, ITV Player, 4OD and Demand 5 and a small section of text stating ?'Catch-up available for certain channels only?'?.

Following up on two complaints, The ASA said the imagery - along with the voice-over - suggested the advertised service included a comprehensive catalogue of catch-up content.

"Because this was not the case, and some catch-up content was excluded from the on-demand services included in the advertiser service, we concluded that the ad was misleading."

Join the conversation

comments powered by Disqus

Stay up to date

  • Google+ Follow uSwitchTech
  • Subscribe to our RSS feed

Latest Comments

  • Dave 21 hours ago TalkTalk CEO reads 'awful'... Didn't have Internet access for 2 month 1st engineer didn't turn up down to broken down van day of...
  • Patricia.Green.92 2 days ago Scientists use infra-fed to make... I was paid 104000 bucks past year by doing an on-line task furthermore I was able to do it by w­orking in...
  • Amy.Mercado 3 days ago Sky Q customers to get F1 races... I was paid 104000 dollars last 12 months by doing an online job moreover I was able to do it by w­orking...

Search news